tisdag 8 september 2009

Mardrömmen

När jag hade flyttat in i min förra lägenhet drömde jag en mardröm. Jag drömde att det ringde på dörren. Jag tittade ut genom kikhålet och såg bara silhuetten av en man. Jag ropade:-Vem är det? Men ingen svarade. Jag hade svårt att se, som om jag skulle varit rejält berusad. Jag beslutade mig för att öppna dörren i alla fall. Där ute stod en man som jag inte kände. Han log mot mig. Inget mysigt, trevligt leende utan ett obehagligt, sjukt leende. Sen tog han struptag på mig och lyfte upp mig mot taket med en arm. Han log hela tiden. Jag kände hur jag höll på att förlora medvetandet. Skulle jag dö så här. Och så vaknade jag. Oj vad rädd jag var. Jag lovade mig själv att aldrig öppna dörren om jag inte visste vem det var på andra sidan...och det har jag aldrig gjort efter det där.

Fotograf: Dave Dyet

0 kommentarer: