tisdag 8 september 2009

Allt är relativt

När jag bodde på det förra stället så frågade kollegorna hur det var på området jag bodde. Det området hade rykte om sig att vara livat med mycket fylla och slagsmål. Jag hade aldrig problem med mina grannar. Jag älskade verkligen min lägenhet förutom att jag bodde tre trappor upp utan hiss. Mina grannar i trappuppgången var trevliga och vi hälsade på varandra och pratades vid varje gång vi möttes. Så jag beskrev mitt område som lugnt och trevligt.

-Men det var väl någon som blev mördad i 21:an för inte så länge sedan, säger kollegan. -Vilket nummer bor du på? undrar hon.

-Jag bor i 25:an, säger jag.

-Men mördade inte en knarkare sin man i 23:an i våras?

-Jo, säger jag men jag märkte ingenting!

Jag var aldrig rädd eller kände mig hotad. Jag bodde där i 12 år och har många roliga minnen därifrån.

Fotograf: reuben4eva

0 kommentarer: