måndag 7 september 2009

Från Inkorgen del 2

Under den här rubriken kommer jag publicera mail jag fått. Det här mailet kom i inkorgen. Lite kul tyckte jag (trots att jag läst den förut)...men frågan är ju om man vill vara gris i dessa tider?

 Gris i nästa liv?


Avdelningen för värdelöst vetande:

Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar, har du producerat tillräckligt med ljudenergi för att värma upp en kopp kaffe. (Låter inte som om det är värt det.)

En gris-orgasm varar i 30 minuter!!! (I mitt nästa liv vill jag vara en gris) (Hur kom dom på det här, och varför?)

Att banka huvudet mot väggen bränner ca: 150 kalorier i timman. (Kan inte riktigt släppa det där med grisen.)

Människor och delfiner är de enda djuren som har sex för nöjes skull. (Är det därför Flipper ler hela tiden?) (Och grisar som får 30-minuters orgasmer! Det är inte rättvist!)

Högerhänta sägs leva i genomsnitt 9 år längre är vänsterhänta. (Om man är dubbelhänt, skall man dela detta med två då eller?)

En myra kan lyfta 50 gånger sin egen vikt, de kan dra 30 gånger sin vikt och faller alltid på sin högra sida när de blir drogade. (efter att ha druckit små flaskor med...!??) (Har vi skattebetalare betalat för att få reda på detta?)

Isbjörnar är vänsterhänta. (Vem visste!?.... Vem bryr sig?.....Hur fan har man kunnat ta reda på det, frågat dom eller?)

Kattfiskar har 27000 smaklökar. (Vem kunde tro att det fanns så mycket gott att smaka på havsbotten.)

En loppa kan hoppa 350 gånger sin egen kroppslängd. Det motsvarar gott och väl att en människa skulle hoppa över ett par fotbollsplaner på längden. (30 minuter! Fattar du!? Varför just grisar av alla djur?)

En kackerlacka lever i 9 dagar utan sitt huvud tills den slutligen dör av svält. (Äckligt!) (Man kan ju inte undgå att fundera på vad det är för en sjuk jävel som upptäckte det.)

Bönsyrsan kan inte para sig med sitt huvud kvar på kroppen. Honan sliter helt sonika av hannens huvud när det är dags för lite skoj. -"Älskling! Jag är hemma nu. Men vad fan gör..aaaargh..." (Där har grisarna det allt bra i alla fall.)

En del lejon parar sig upp till 50 gånger på en dag. (Men jag vill ändå bli en gris i nästa liv, kvalitet före kvantitet)

fotograf: Janne Brodin

0 kommentarer: