söndag 3 januari 2010

Rickard ringde

Mamma ringde mig förra veckan och sa: -Vet du vem som ringde mig idag? -Självaste kungen, kung Rickard.
-Lägg av mamma.
-Ja kungen av Postkodlotteriet.
-Va, ringde Rickard Sjöberg till dig? -Vad ville han? -Har du vunnit?
-Nej, han ville veta varför jag inte hade en postkodlott när alla mina grannar hade det.
-Du skämtar. Har de börjat ragga kunder per telefon nu?
-Ja han var verkligen trevlig och berättade att de flesta här i området abonnerade på postkodlotteriet och hade vunnit flera gånger. Men jag berättade för honom att jag var änka och pensionär och inte hade råd och han förstod mig.
Helt otroligt att Rickard Sjöberg börjat ringa runt till gamla damer för att sälja Postkodlotter. Nu räcker det inte med att slänga de där förhatliga kuverten som kommer varje månad...nu måste man sluta svara i telefon också.

Bild från Postkodlotteriet.se

0 kommentarer: