onsdag 13 januari 2010

Skyddad i sovrummet

Jag är nu, från och med igår, mer skyddad i sovrummet. Ja i hela lägenheten faktiskt. Jag köpte mig ett helt skyddspaket. Jag vet att det är många i min bekantskapskrets som blir glada nu och som andas ut. Nu kan ni sova lugnt på nätterna. Ja det kan jag också.

Jag har köpt mig ett brandskyddspaket med två brandvarnare, en brandfilt och en brandsläckare plus en utbildning i brandsäkerhet. Nu sitter brandsläckaren på väggen i sovrummet. Det är det bästa stället för en brandsläckare ifall det börjar brinna på natten. Jag får tag i den snabbt, behöver inte fundera var den är och behöver inte ta mig igenom en helt rökfylld lägenhet för att nå den i ett yrvaket tillstånd. En brandvarnare sätter jag i vardagsrummet, en i köket. Det är de rum som det i de flesta fall börjar brinna...inte hallen där brandvarnaren ofta är placerad. Brandfilten hänger på en krok inne i köket. Jag vet alltid var den är. Nu känner jag mig säker och hoppas jag aldrig behöver använda dem.

0 kommentarer: