fredag 8 januari 2010

Jag rekommenderar

Jag köpte ett gott te på trettondagsafton på Indiska. Det är ett rooibos te i lösvikt med smak av lime och kanel. Det är så gott så man behöver inget till. Ingen honung, inget socker, ingen mjölk, inget fikabröd. Hela rummet luktar fantastiskt gott av det.

Fotograf: Nossirom

Jag köpte ett helt underbart gott kaffe förra helgen på Konsum. Jag köpte Änglamarks hela bönor. Det blir så gott kaffe så man behöver inget till det. Och samma sak här som med teet – hela rummet luktar underbart ja hela lägenheten luktar otroligt gott när man mal dessa bönor och brygger kaffe. Jag har en kaffekvarn och en pressobryggare...eller rättare sagt två....en liten för 2 koppar och en stor för 8 koppar. Gott kaffe blir det!

Fotograf: c_francis

 
Och vill ni inte köpa dessa kan ni bara gå in i butikerna och lukta på påsarna till dessa produkter. Luktar helt underbart...eller jag kanske ska säga att de doftar helt underbart.

0 kommentarer: