torsdag 6 augusti 2009

Vissa saker känns inte rätt

Jag var med en kompis på Apoteket i stan. Hon skulle köpa en hudlotion. När vi kom dit så tänkte hon att hon kunde titta lite vad de hade i sitt sortiment så vi frågade en av de anställda om de hade några prover så vi kunde få pröva lotionerna. Hon följde med oss och visade en hylla med en mängd lotioner. Min kompis tog och provade en på armen och luktade sedan på den. Jag frågade om jag fick lukta på den och den luktade gott. Då tog expediten också och luktade på min kompis arm! Det kändes inte riktigt rätt.

När jag var på Arlandas taxfree-shop förra helgen och skulle köpa en Eau de Toilette och visste vad jag ville ha...men tyvärr inte hittade den i rätt storlek. Då dök en expedit upp och började hjälpa mig, och det var trevligt. Hon tyckte jag kunde lukta på liknande dofter och började plocka fram ett antal dofter som hon sprutade på olika pappersremsor. Jag luktade på dem och det var många riktigt fina dofter. Men jag hade svårt att bestämma mig. Jag hade ju varit så säker på vad jag ville ha. Hon tog fram några dofter till och sprutade på några remsor till och även på sig själv! Det kändes inte heller rätt.

Är jag finkänslig?

Eau de Toiletten jag köpte. 65 ml istället för 40 ml.

Fotograferad med min Olympus Mju 790 SW

0 kommentarer: