lördag 22 augusti 2009

Kvinnors handväskor

Thess skriver ett inlägg i sin blogg och undrar:Vad har vi kvinnor i handväskan egentligen?

Ja vad har man där? Allt som kan vara bra att ha, givetvis! Jag och en kompis var för något år sedan på Lulekalaset som är en gatufest här i Luleå som brukar vara första helgen i augusti. På sådana här gatufester brukar det stå uppställt blåa fina ”Bajja-Majjor” att uträtta sina behov i. Något man gör ganska motvilligt. Det brukar vara smutsigt, utan belysning och utan papper. Men vet ni, det är inget problem för en kvinna med en välfylld handväska. Jag och kompisen gick in i en av dessa ”Bajja-Majjor” tillsammans (för så gör vi kvinnor). Pappret var slut, som vanligt, men kissa måste vi. Hon tyckte den var lite äcklig och undrade hur hon skulle sitta och kissa. Eller skulle hon stå? -Du får papper av mig, sa jag, så att du kan sätta på kanten att sitta på. -Men åååh så bra, säger kompisen. Och så fick hon papper att torka sig med och en Savett att tvätta händerna med. Se där vad bra att jag hade välfylld handväska!

Nå vad har jag i handväskan egentligen? Jag har:
Paraply
Kamera
Plånbok
Mobil
Näsdukar
Papper och Penna
Planeringskalender
Halstabletter
Mobilladdare
2 nyckelknippor
Bilnyckel
Necessär som innehåller:
Klädborste
Tamponger
Trosskydd
Linsvätska
Linser
Spegel
Plåster
Kondomer
Savetter
Nässpray
Huvudvärkstabletter
Magtabletter
Nagelfil
Nagelklippare
Handkräm
Läppglans
Skavsårsplåster
Skavsårstejp
Fotsavetter

Jag och min handväska

0 kommentarer: