torsdag 6 augusti 2009

Saker jag ångrar att jag aldrig gjorde

Nu börjar semestern lida mot sitt slut och även sommaren. Det är nu man tänker på allt man inte gjorde. Det känns lite vemodigt. Värre är det när man tänker på allt man inte gjorde när man fortfarande var ung. Då kan det rent av bli ångestladdat. Här pratar vi inte lite vemod! Så här kommer en lista på saker jag ångrar att jag aldrig gjorde

Tågluffade Känns som att jag är alldeles för gammal och bekväm för att börja resa runt med Interrailkort på överfulla tåg i Europa. Sånt ska göras i ungdomen då man inte blir invalid efter en natt i sittvagn till Köpenhamn, Paris eller Amsterdam.


Kibütz i Israel Idag vill man överhuvudtaget inte till Israel eftersom de är i konflikt med varje arabstat i deras närhet

.
Hultsfreds- och Roskilde festivalen Nej jag tror inte jag hade haft kul i tält på en leråker i 45-årsålder...men jag tror jag hade haft hur kul som helst när jag var 18.


Aupair i USA Tror inte jag skulle gå med på att ta hand om någons barn till den lön jag skulle bli erbjuden som Aupair idag. Och nej jag skulle nog inte vilja bo hos min arbetsgivare. Fast som 18-åring hade det varit en helt annan sak.


Språkresa till England Kanske inte till England...men när jag tänker efter skulle en språkresa till Barcelona inte vara så dumt. Språkresa är nog helt ok när man är medelålders. Jag ska nog se om det finns några språkresor för oss mogna kvinnor. Genast börjar det kännas bättre...allt är inte försent!

Jag i juli 1982 (inscannat med en Epson Stylus DX4450)

0 kommentarer: