fredag 14 augusti 2009

Skrockfull

Jag är oerhört skrockfull ibland. Jag var med en kompis på Myrorna för ett tag sedan och tittade på vad det fanns där. Vi gick runt och tittade på jeans, skinnjackor och skor bland annat. Och då tänkte jag på en väska jag köpte från Myrorna för en billig peng. Jag hade den i en pjäs jag spelade när jag läste drama och sedan förpassades den till källarförrådet till jag flyttade och hittade den. Jag tyckte den var lite cool och tänkte att jag kunde använda den någon gång. Sagt och gjort så tog jag fram den när vi skulle fira en kollega och gå på restaurang. Den passade bra till de nya stövlarna. Jag åkte till restaurangen, firade kollegan med resten av arbetslaget, åt god middag och sedan var det dags att åka hem. Jag skjutsade en av kollegorna och när vi var nästan hemma, körde en kvinna mot rött och vi krockade! Vi klarade oss relativt bra. Jag bröt två revben, kollegan mådde bra och hon jag krockade med hade bara lite ont i ryggen. Efter det kastade jag väskan! Det måste helt klart vila en förbannelse över den! Vem vet vad den väskan varit med om innan den kom till mig? Men tänk om det är stövlarna? Jag har inte vågat använda dem sen krocken...men jag vill ju inte slänga dem heller.

Så såg min bil ut efter krocken och innan den skrotades.

0 kommentarer: