tisdag 11 januari 2011

Spik i foten

Jag är lite ledsen idag för jag har fått en spik i handen på jobbet. Hade jag pratat med Hasse hade han nog sagt att ledsen är man när ett helt land har landssorg då kungen dött och spik i handen inte är något att jämföra med franska revolutionen när de giljotinerade adeln som man skär limpskivor. Och det är ju sant att om man jämför så...då är inte min handskada något att nämna.


Tillbud heter det när man skadar sig på jobbet. Vi anmäler tillbud både när vi vuxna skadar oss och barnen skadar sig. Det är en omfattande blankett att fylla i, men ooo så viktig. Jag skadade mig på en spik som stack ut från en buss som vi byggt av Nissehyllor. Bussen gick sönder och jag ville skydda barnen just från de vassa spikarna. Så nu sitter jag här med ett hål i handen och ett rejält plåster.

0 kommentarer: