söndag 23 januari 2011

Söka nytt jobb?

I fredags satt jag på jobbet och pratade med vår vikarie vid ett av matborden. I samma bord satt en kille på snart 5 år och lade ett pussel. Han lyssnade lite förstrött på vårt prat om förskolearbetet och sa efter ett tag till mig:

-Jag tycker du ska söka nytt jobb?
-Ska jag?
-Ja du ska bli polis?
-Ska jag bli polis, säger jag med ett leende.
-Ja jag tycker du ska bli polis.
-Varför tycker du jag ska bli polis?
-För att du är som en polis.
-Tycker du att jag är sträng?
-Ja du är sträng som en polis.


Ja då vet ni det...(ni som trodde jag var snäll)

Det är inget yrkesbyte jag kommer göra. Det är lättare att vara polis på förskolan då buset är mellan 1 och 5 år....det är en helt annan sak att vara polis på riktigt när buset är med uppsåt och dödligt. All heder till de kvinnor och män inom svenska polisen som ser till att lag och ordning upprätthålls i vårt samhälle varje dag dygnet runt.

Skärmdump från polisens hemsida.

0 kommentarer: