söndag 10 maj 2009

Mauro Scocco i ljusan låga

Jag fick en ny spis installerad av hyresvärden. Jag var väldigt försiktig med den i början. Jag ville skydda plattorna mot fettstänk, (för det blir så fult när det suger in fett i plattorna och bränns fast) så jag täckte plattorna med tidningar när jag stekte mat. Jag skulle steka bacon och täckte över plattorna med Aftonbladet. På tidningsupslaget var det en stor bild på Mauro Scocco. Jag tittade på bilden och började tycka att han såg konstig ut när plötsligt en låga slog upp från hans panna! Jäklar! Mauro hade börjat brinna. Jag insåg att jag slagit på fel platta. Tog tag i tidningen och kastade den i diskhon och slog på vattnet. Av Mauro återstod bara blöt aska. Vilken tur att jag inte hade lämnat rummet för en stund. Då hade nog fläkten börjat brinna och jag och mina grannar hade nog fått flytta ut ett tag. Efter den insidenten kollade min granne alltid att min och hennes brandvarnare fungerade.

0 kommentarer: