onsdag 13 maj 2009

Kung i baren

Läste att Apotekets VD varit kung i baren i Uppsala och bränt 10 000 på groggar till studenter om jag uppfattat det rätt.

Det påminner om den tiden då jag fortfarande drack alkohol, vilket jag slutat med för 10 år sedan. Tack och lov! I allafall så var det fest och lön och pengarna brände i plånboken. Jag tyckte jag kunde bjuda mina vänner på taxi till Bryggeriet, bjuda på öl, bjuda på whisky, bjuda på taxi tillbaka till Cleo och sen minns jag inget mer...

Morgonen efteråt hittar jag två stora ”tennisbollar” i mina byxfickor. ”Tennisbollarna” var alla kvitton på mina kortköp jag gjort under kvällen! Ångest!

Jag hade precis fått lägenheten omtapetserad och skulle skruva fast fästena till gardinstängerna. Det gick dåligt! När jag hade borrat ett hål i väggen ser jag att det är en vit rand från hålet ner till golvet. Det visar sig vara betong som rinner ut ur hålet! Hålet blir stort som en tennisboll. Jag gör ett till hål på andra sidan fönstret...samma sak händer där! Jag kommer på en jättebra idé. Jag tar mina ångest-kvitton från kvällen innan och pressar in de i hålen och skruvar fast fästena till gardinstången – sitter som berg! Så nu vet ni var jag har mina kvitton = i sovrumsväggen!

0 kommentarer: