tisdag 5 maj 2009

Pyromanen på Hertsön

Ja, så härjar en pyroman på Hertsön igen! Sist var det 2003 då ett antal anlagda bränder på Hertsön skapade panik. Själv bodde jag på ett annat område i en hyreslägenhet, men hade väskan packad utifall att det började brinna på min vinda. En morgon vaknade jag av att det lät mystiskt utanför min dörr. Jag bodde i en liten 2:a högst upp i huset. Jag öppnade min dörr och såg att någon öppnat vindsluckan och gått upp för stegen. Pyromanen!

Jag ringde genast till Lulebo som var min hyresvärd.

-Det är någon på vinden! -Ska det vara någon där?

-Ja, nu kan jag inte säga om vi har någon hantverkare där.

-Ska jag ringa polisen?

-Ta det lugnt, det är säkert bara områdesvärden som kollar att allt är ok.

-Ja, man kan aldrig vara nog försiktig, sa jag och kände mig som en 80-årig gammal rädd dam.

Det var områdesvärden som kollade vinden och satte upp nya lås. Jag var ändå rädd och hade väskan packad. Så nu är det dags igen att ha väskan packad och att inte sova naken.

0 kommentarer: