tisdag 5 maj 2009

Tjuvlyssnare på 7-eleven

Tänk att man inte tänker på att andra hör vad man samtalar om på bussar, affärer, på gatan, bion, busshållplatsen...trots att man läst Tjuvlyssnat.se Jag och en väninna var på 7-eleven för att köpa Ben & Jerry glass en sen kväll. Vi samtalade om något vi hört tidigare under kvällen, medan vi tittade vad de hade för smaker på glassen.

-Va, säger jag. Sväljer han inte? Jag trodde att han gjorde det.
-Nej, säger väninnan. Han säger att man inte ska göra det.
-Så han spottar ut? -Ja, jag sväljer då.
-De har ju inte Dublin Mudslide. -vad tar vi då?
-Cookie Dough?
Då hör vi en röst från sidan av frysen, där det sitter en kille vid en dator: -Jag tycker om all glass! Och vi log. Hade han kanske hört samtalet innan och blivit lite intresserad?Ville han följa med på lite glass?

0 kommentarer: