tisdag 19 maj 2009

Hambuljale och pompitt

Jag och två studiekamrater var ute och festade (på den tiden jag fortfarande festade). Vi hade varit på Cleo och ville avrunda kvällen med hamburgare och pommes på en av grillbarena i centrala Luleå. Vi köade och stod och svamlade lite fulla och glada och plötsligt var det min tur att beställa och jag säger: - Jag vill ha Hambuljale och Pompitt! Mina vänner vrider sig av skratt. Då blir en man i kön väldigt arg och säger högt till mina kompisar: -Man kan inte rå för om man har talfel! Och då vred sig mina vänner ännu mer i skratt, (med tanke på att jag inte hade något talfel alls) utan bara låtsades vara kines...eller nå´t sånt. Tänk att bli försvarad så där bara av en okänd man för ett talfel man inte har när ens kompisar skrattar åt en. Det trodde jag inte kunde hända.

0 kommentarer: