onsdag 21 oktober 2009

Tjejtjusare

När jag gick utbildningen till förskollärare var jag på min första praktik. Första dagen jag var på avdelningen skulle barnen presentera sig för mig. En av killarna sa att han heter Wincent och ska bli tjejtjusare som sin pappa när han blir stor. Jag log och tyckte det var lite charmigt. Nu tyckte jag det var lite gulligt att han sa så och berättade det för en av mina kurskamrater när vi var på puben. När jag berättat färdigt och avslutade med...jag ska bli tjejtjusare som pappa så sa en mansröst bakom mig: -Det är sant att Wincents pappa är tjejtjusare. -Jag vet för jag är Wincents farbror! Men gissa hur dum jag kände mig? Och gissa om det var sista gången jag berättade om något från jobbet på en offentlig plats. Nu var ju det här en liten oskyldig historia...men jag bröt mot tystnadsplikten...

Nu visade det sig att Wincents pappa var en tjejtjusare av stora mått och även jag upptäckte det på krogen, men det är en annan historia.

Här en annan tjejtjusare. Som tyvärr kanske är lite för förtjust i kvinnor för sitt eget bästa.

0 kommentarer: