torsdag 29 oktober 2009

ICA-chefen

Jag var ute och roade mig en sensommar i början av 90-talet. Det fanns ett jättehärligt uteställe som hette Fiskekyrkan och fanns i en av fiskebodarna vid teatern i Norra Hamn. Där träffade jag en jätte trevlig man och vi dansade med varandra. Han ville följa mig ut när jag var på väg hem. Han försökte kyssa mig och ville träffa mig en annan gång.

-Kom förbi på jobbet på måndag, säger han.

-Var jobbar du? undrar jag.

-Hahaha som om du inte skulle veta att jag är chef på ICA, säger han.

-Det visste jag inte, säger jag.

-Jag brukar se när du kommer in i butiken.

-Tyvärr har jag nog inte sett dig...

-Jag brukar sitta på kontoret och titta på dig....genom spegelrutan.

-Va, var är kontoret?undrar jag.

-Det är precis till höger när du kommer in,säger han och fortsätter, det ser ut som en stor spegel.

-Ja då vet jag, säger jag. -Jag måste nog gå nu.

-Du kommer väl på måndag? -Till kontoret? -Snälla!

Måste jag säga att jag bytte ICA butik?

Mannen på bilden har inget med inlägget att göra.

Bild lånad från Aftonbladet

0 kommentarer: