måndag 12 oktober 2009

När vi duckade i bussen

När jag läste William Wistmans blogg och han undrade om någon hade några spännande upplevelser att berätta från våra resor på väg till/från jobbet, kom jag att tänka på en bussresa jag gjorde en vinter.
Jag åkte buss till jobbet en vinterdag. Jag satt i sätet bakom chauffören. Vi kom åkande efter en lång raksträcka och jag såg att de höll på att skotta trottoarerna med traktorer på höger sida. Vi kör och helt plötsligt vänder traktorn skopan ut mot vägen och träffar vindrutan på bussen. Pang! Alla duckar i sina säten. Några skriker. Sen blir det helt tyst och vi sätter oss upp och tittar på varandra. Ingen skadad. Vindrutan är hel. Traktorföraren kliver ur traktorn och kommer till oss. Det är fortfarande tyst i bussen. Vår chaufför frågar om alla mår bra. Ja säger vi tvekande. Vi tittar alla på varandra igen och ler lite prövande. Chaufförerna börjar fylla i papper och går ut och kollar skador. Sedan vinkar de till varandra, säger Hej Då och vi är på väg. Sakta börjar folk prata med varandra igen och allt återgår till det vanliga...nästan. Jag tror vi alla var lite omskakade när vi kom fram till våra destinationer.

Fotograf: latinic

0 kommentarer: