tisdag 9 februari 2010

Felringningarnas mästare?

Jag ringer ofta fel. Folk ringer ofta fel och kommer till mig. Befinner jag mig i felringningszonen? Man undrar ju.

För något år sedan ringde det i telefon och en man var i andra änden av tråden och undrade var han kommit.

-Du har hamnat hos Britt, säger jag.

-I Luleå, frågar han.

-Ja säger jag.

-Jag har hamnat fel. Jag skulle komma till min syster, men hon har en trea på slutet.

-Ok, säger jag.

-Men det gör ju inget. Du låter trevlig.

-Jaha, tycker du.

-Ja. Du tror inte du vill prata med mig ett tag?

-Ehh, nja jag vet inte. Jag känner ju inte dig. Vad ska vi prata om?

-Ja jag kan berätta lite om mig och så.

-Nja, jag har nog inte riktigt tid...

-En annan gång kanske?

-Kanske.

-Ja Hej Då! Det var roligt att prata med dig.

-Hej Då!

Sedan ringde han fel ungefär en gång i månaden i ett halvår för att tvärt sluta.

En annan gång svara jag och en upphetsad man skriker: -Vad är ställningen? Vad är ställningen?

-Va?

-Ja, jag har väl kommit till Sporthallen?

-Nej ,tyvärr!

-Ok förlåt mig. Du vet inte numret till Sporthallen?

-Nej tyvärr!

Det har varit många andra felringningar och värst var nog han som skulle köpa segel och ringde fel och kom till mig och då hellre ville ha telefonsex. Hahaha...men det kanske jag berättar om en annan gång...om jag törs...det blev lite väl snuskigt.

Är det bara jag? Eller har alla det så?

Fotograf: shelead

0 kommentarer: