tisdag 24 november 2009

Stulen bil

Jag pluggade på KOM-VUX och brukade ta min lilla vita Ford Taunus till skolan och ställa den på parkeringen. När skoldagen var slut gick jag till parkeringen där ett hundratal bilar stod parkerade. Min bil stod inte var jag trodde att jag parkerat den...men jag vet ju hur virrig och glömsk jag är så jag tänkte att den nog stod någon annanstans på parkeringen. Jag gick runt och tittade men hittade inte min bil någonstans. Det var bara att inse att den blivit stulen. Fan. Nu fick jag GÅ hem och polisanmäla. Det här var före mobiltelefonernas tid. När jag stod där och svor för mig själv ser jag att sambons svarta Ford Granada står parkerad på parkeringen. Men vafan. Hur kom den hit? Inte hade jag väl kört den i morse. Så jäkla förvirrad kunde jag väl inte vara? Men vänta nu...hade inte sambon sagt något om att ta bilen till verkstad...eller var det besiktning. Jaja. Jag hade nyckeln till sambons bil också, så det vara bara att köra hem den.

0 kommentarer: