onsdag 25 november 2009

Backade upp på fronten

Fortsättning på historien om min otur med bilar.
Jag hade varit på universitetet och skrivit färdigt en inlämningsuppgift i en av datasalarna. Det var lördag och det var mycket folk på universitetsområdet. Det som undgått mig var att det denna lördag var Stadsmaran och flera tusen personer hade samlats på universitetsområdet för att springa denna mara. Folk omkring mig var stressade och letade lediga parkeringsplatser för att kunna gå till starten och börja springa. Själv var jag glad över att äntligen skrivit färdigt min uppgift och postat den i lärarens fack. Jag hoppade in i bilen, tittade i backspegeln, höjde volymen på stereon och backade till det helt plötsligt tog stopp. Jag tittade i backspegeln och såg en kille i bilen bakom mig se olycklig ut. Jag klev ur min bil, gick bak och såg att jag backat upp på hans huv! Oj fan! Han hade nummerlapp på bröstet, var stressad och undrade om jag inte hört honom tuta.

Jag svarade: -Vad tror du?

Han: -Antagligen inte.

Han sa att han hade bråttom och skulle starta i Stadsmaran.

-Åhh fan sa jag, det visste jag inte att det var. Undrade just över varför du hade nummerlapp på bröstet.

Jag fick hans telefonnummer och han fick mitt. Och resten var ett försäkringsärende.

Bilen på bilden har inget med bilarna i inlägget ovan att göra.

Fotograf: dimailer

0 kommentarer: