måndag 30 november 2009

Aldrig haft liv

Jag och en kompis som också passerat 40-årsstrecket hade en diskussion om herpes och konstaterade att vi aldrig haft något liv att tala om eftersom vi inte hade herpes. Till och med våra morsor hade herpes. Inte nog med det har vi inte haft några könssjukdomar att skryta om....(ehh fast man kanske inte skryter om dem?). Min gynekolog sa till mig att det är ovanligt att kvinnor i min ålder inte haft könssjukdomar då P-Piller var så vanligt i slutet av 70-talet, då jag blev sexuellt aktiv, och få använde kondom. Då var gonorré vanligt och var och varannan hade haft det...men inte jag. Jag har börjat använda kondom för 8 år sedan då jag inte kunde äta mina P-piller längre, så det beror ju inte på att jag skyddat mig så duktigt...det beror på att jag inte haft något liv att tala om.

Viruset på bild har inget med inlägget att göra
Fotograf: Sarej

0 kommentarer: