lördag 21 november 2009

32 going on 23

Jag vikarierade på en förskola och var som sagt 32 år. På denna förskola hade vi en elev som var 17 år och kom från gymnasiet. Han var skoltrött och funderade på vad han skulle göra med sitt liv. Han var jätteduktig med barnen och trevlig med oss personal. Han flirtade lite med oss alla gamla tanter. Jag stod ute en dag och gav fart till en av barnen i gungan. Han kom och ställde sig bredvid och pratade.

-Jag tycker om äldre tjejer, säger han.

-Ok, säger jag, hur gamla då?

-Som du, säger han och ser mig djupt in i ögonen.

Ok killen är snygg och ung och fast och fin i hullet...men hallå!!!Jag skulle kunna vara mamma till honom.

-Hur gammal tror du jag är?säger jag.

-23, säger han och fortsätter, och det är ju inte så farligt.

-Måste göra dig besviken, säger jag och fortsätter, jag är 32 och kan nästan vara din morsa.

Det blev tyst och han tittade lite tvivlande på mig. Jag nickade. Och sen pratade vi inget mer om det.

32 år på väg att fylla 23?

0 kommentarer: