måndag 23 november 2009

Kopiatorn

Jag skulle kopiera ur en bok på jobbet. Boken hade ett rött bomullsband fastknutet i en spiral och hängde på väggen. I boken skrev vi vad vi gjort på språksamlingen så att föräldrarna kunde läsa det. Jag skulle göra en kopia till mig själv att ha på min planeringstid för att utvärdera samlingen och planera den nya till nästa vecka. Jag la boken i kopiatorn och tryckte på start. Av någon anledning drar kopiatorn in det röda bandet in i kopiatorn och snurrar fast det så det är omöjligt att få lös. Jag knyter lös bandet från boken och försöker dra i bandet men nej. Jag försöker skruva bort locket och se om jag lyckas...men nej. Och nu får jag inte tillbaka locket heller. Tillslut ger jag upp och ringer kontorstjänst och ber de komma.

-Vad sa du hade hänt? frågar killen från Kontorstjänst.

-Jag skulle kopiera ur en bok och så for bandet in i kopiatorn och nu har jag slitit och dragit och skruvat och det blir bara värre, sa jag.

-Ok jag kommer, sa han.

När han kom höll jag på att skämmas ihjäl. Han sa att det var första gången han hört talas om en sådan händelse. För att inte tala om hur jag skämdes inför rektorn som fick betala den olyckan. Jag var ju bara vikarie och ville ju göra bra intryck, inte förstöra saker. Jag var lite rädd för kopiatorn efter det.

Fotograf: tnimalan

0 kommentarer: