söndag 26 december 2010

Two out of three aint bad

sjunger Meatloaf och jag bara älskar den låten. Jag älskar att vara i känslan av att vara olyckligt kär. Samtidigt hatar jag det. Jag har tatuerat in ett svart hjärta med en pil igenom på min vänstra axel för 16 år sedan. Det gjorde jag efter att ett 8 år stormigt förhållande med min föredetta sambo tog slut.

I mina förhållanden är det antingen jag som sjunger ”Two out of three aint bad” eller är den som får det sjunget för mig. Jag har aldrig varit i ett förhållande där vi älskat lika mycket.


I sången säger mannen att han vill ha henne och behöver henne men kan inte älska henne för det finns bara en han älskat...den kvinnan ville tyvärr inte älska honom. Så den här låten är lite av en signaturmelodi för mig och mitt liv.

0 kommentarer: