fredag 31 december 2010

Ett bra första intryck?

Jag fick besök tidigt på morgonen. En gammal vän från Gällivare kom på besök helt oväntat. Hon ringde och väckte mig och frågade om jag kunde sätta på kaffe. Jag undrade var hon var och hon sa att hon var i Luleå och hade skjutsat dottern till tåget. Nu stod hon vid Trafikverket och undrade vart hon skulle köra. Jag var alldeles yrvaken och hade svårt att förstå var i stan hon var och hur hon skulle hitta hit. Efter en del förklarande i telefonen sa hon att hon hittade och var framme och vi la på telefonen. Jag fick bråttom att gå på toaletten och göra snabb morgontoalett. Då ringde det på dörren och jag öppnade. Där stod hon kompisen och hennes nya kärlek. Jag hade ingen aning om att han var med. Där stod jag så gott som naken med bara en morgonrock på och sova frisyren. Vi skakade hand, jag satte på kaffebryggaren, vi satte oss och pratade, drack kaffe, tittade i fotoalbum, mindes gamla tider och tittade runt i min lägenhet. Sedan tackade de för sig och åkte hemåt. Jag satt kvar och undrade vad han hade fått för intryck av mig. Den gamla vännen har ju sett mig se både bättre och värre ut. Jag undrar nu om det var så bra att ta emot främmande i morgonrocken. Jag har tidigare varit hos min förra granne i ”jamasen” så det är inget nytt för mig att visa mig i ”sängkläderna”.

0 kommentarer: