tisdag 29 december 2009

Doktor Singh

Förra veckan fick jag samtal från ett märkligt nummer: 0031911. Första gången det ringde var jag på väg ner till tvättstugan och svarade. En trevlig mansröst presenterade sig och sa att han ringde från Dr Singh och undrade om han störde. Jag sa som det var att jag var på väg till tvättstuga. -Ok, sa han och forsatte med att säga att han ringer en annan gång. Så ringde han 2 dagar innan julafton när jag stod i hissen på väg hem efter en runda på stan efter sista julklappen. Jag svarar och samma mansröst frågar om han stör. Jag säger att jag står i hissen och ska precis kliva ut. Det går inte att komma ut! Jag säger till honom att jag har lite problem att komma ur hissen.

-Sitter du fast, frågar han.

-Nej, jag kan bara inte komma ut.

-Vänta jag provar åka ner igen, säger jag och åker ner. -Jag ska prova åka upp igen, säger jag.

-Ok, säger han.

- Märkligt säger jag. Jag kommer inte ut!

- Du sitter inte fast? frågar han.

- Nej jag åker omkring här men får inte kliva ur. -Helt sjukt! -Jag åker ner igen och ser om jag kan ta trappan. Jag gör som jag säger och kommer ur hissen. -Jag tar trappan nu, säger jag till honom. -Vad var det du ville prata om.

-Jag tror vi tar det en annan gång, säger han.

-Ok, säger jag lite besviket, men jag kan prata i trappan.

-Hej Då, säger han och lägger på.

Och jag som verkligen tänkte prata med honom. Jag var lite nyfiken på vad Dr Singh hade att erbjuda. Tror ni han ringer igen? Eller blev han rädd och trodde han ringt till en retarded?


Fotograf: mapko

0 kommentarer: