tisdag 29 december 2009

Två tjejer och en grabb

Vad är det som gör att män tycker att det är en bra idé att ragga hem två tjejer? Jag har aldrig känt det som en bra idé att ragga med mig två grabbar hem till mig. Inte vad jag minns i alla fall. Men jag har varit med om flera gånger då jag och en kompis blivit uppraggade av någon kille som vill ha två muttrar på sin skruv.

Jag och en kompis var på dansrestaurang i Gällivare. När kvällen led mot sitt slut ville en kille följa med oss hem. Vi skulle sova hos mig. Visst sa jag och kompisen och hade faktiskt inte tänkt göra annat än att sova. Han fick bli hur besviken som helst. Passade det inte skulle han få gå hem. Men det sa vi inte till honom utan vi drev med honom att det här var ju inte första gången vi raggade med en kille. Vi var ju proffs på det här (hur mycket proffs man nu är i 17 års ålder, hemma i flickrummet). Killen som var lite berusad och lite äldre lät sig inte avskräckas förrän vi kom hem till mig.

-Bor du här?säger han när vi står utanför.

-Ja säger jag.

Han börjar tveka. -Jag bor ju inneboende hos dina grannar mittöver. Ja det var den familjen som brukade roa sig med att titta på våran familj på lördagarna.

-Jaha, säger jag -Vad kul! Då kan du ju gå hem när du vill i natt.

-Jag tror jag går hem nu, säger killen och går. Måste säga att vi inte blev speciellt ledsna.


Fotograf: farid

0 kommentarer: