onsdag 2 december 2009

Resväskor till salu?

Jag promenerade in till centrum tidigare idag för att hämta ut mer tralala-piller. När jag hade köpt mina piller fortsatte jag efter Storgatan mot bussen. Utanför blomsterhandeln stod ett jättefint väskset med en mindre kabinväska och en stor resväska. De var svarta med kromfärgade detaljer. Jag gick fram och tittade på dem. En kvinna kom också och tittade. Hon var väl också en spekulant. Det verkade vara det sista väsksetet. Det fanns ett till set men det var inte lika fint. Hon, den andra spekulanten, började stirra på mig och frågade: -Vad gör du?

-Jag tittar på det fina väsksetet, svarade jag och fortsatte, -Du vet inte vad de kostar? -Det finns inget pris på dem.

-Jadå, sa hon, jag vet vad de kostar. Jag har nämligen köpt dem.

-Oj, förlåt säger jag. -Vet du om de har fler?

-Vet inte. Jag köpte dem i London.

-Hahaha, jag trodde blomsterhandeln börjat sälja väskor.

Och så skrattade vi. Tralala.

Väskan på bilden har inget med inlägget att göra.

Fotograf: mikecco

0 kommentarer: