onsdag 29 augusti 2012

Lövskataskolan är saga all


Den gamla skolan på Lövskatan, som inte fungerat som skola på länge, har nu rivits. På den platsen kommer HSB bygga bostadsrätter. Om något år kommer jag inte komma ihåg hur det såg ut när skolan var där, om jag inte tittar på foton. Så fungerar jag. Är aldrig kvar i det gamla...eller så är det så att jag har så dåligt minne så jag helt enkelt inte kan komma ihåg?
Rivningen har börjat.
Det mesta är rivet.
Inte mycket kvar.

Ett minne blott.



8 kommentarer:

Diana sa...

Man glömmer sånt väldigt snabbt, samma när man renoverar där hemma. Smart av dig att fotografera!

Znogge sa...

Vissa saker glömmer man äldigt snabbt men ser man en bild så minns man lika snabbt igen!

ansepanse sa...

ja tänk vad fort man glömmer hur det såg ut innan förändringarna, tur att man kan fota och titta på bilderna
Sv: jo visst växer det snabbt tillbaka men det är attans fint så länge det varar
kramar

Hörni sa...

Ja, man glömmer snabbt, men min gamla skola som också rivits sedan länge minns jag så väl. En gammal byggnad där vi hade spöktåg på klassfesterna. :)

Krönikören sa...

Du får gå med i hembygdsföreningen och titta på gamla foton! Då kommer du att få superminne. Ett tag i alla fall ;)

Svar: Oj vad glad jag blev över din kommentar, tack! Du har rätt - det smilades mest hela tiden när jag skrev :)

Ama de casa sa...

Tack och lov att nån uppfann kameran! Nu är det ju så billigt med film också, så då kan man få ha sina minnen kvar.
:-)

Ama de casa sa...

sv: Islay var vi till 2008. Jättefint! Och massor av god Whiskey :-)

Thakock sa...

Man glömmer lätt tyvärr =/
Tur kameran finns! =D