tisdag 5 april 2011

Kloka råd från min far

Min pappa brukade ge kloka råd till sina vänner och till släkten. Jag kommer under denna rubrik ibland referera vissa av de kloka råd han gav genom tiderna. Klokheten i dessa råd får nog tas med en nypa salt och en och annan tequila.

Till min tremänning sa pappa: ”Reparera aldrig hennes hus så att det blir riktigt färdigt. Lämna någon list eller något annat ogjort hela tiden. Den dag du är färdig med renoveringen av kåken så är hon färdig med dig och då får du nog flytta ut.”

Nu glömde min tremänning bort detta råd och stod en dag med alla sina tillhörigheter på gårdsplanen utan hem.
Bild från lego.com
 

11 kommentarer:

Diana sa...

Lite cyniskt men tyvärr är det sanning med vissa...

ansepanse sa...

det kan nog vara lite så att har man gjort allt så.....
kram

Stattinskan sa...

Ledsamt men tydligen ett gott råd ;-)

Anonym sa...

Det är viktigt att följa goda råd...
:-)

Herta sa...

Ja DU ser.

Svorskan sa...

Hahaha! Ja, vad fan skall man ha en man till om inte för renoveringens skull. Därför jag bor i hyreslägenhet med fond. ;D

Hörni sa...

Hahaha, men hon gjorde säkert rätt som slängde ut honom. ;)

Anonym sa...

Kloka råd kan vara bra att ha. I alla fall i renoveringssammanhang ;-)

Tiny sa...

Kanske hade hon diskat och tvättat i gengäld... :D

Pia sa...

Om de fokuserat lika mycket på deras förhållande som på renoveringen så kanske de fortfarande varit tillsammans! ;o)

ELlis sa...

De rådet måste min pappa också ge.