söndag 25 april 2010

Kommer jag leva till jag är 80?

Här är något att tänka på.

Jag besökte nyligen en ny läkare i primärvården. Efter två besök och uttömmande Lab tester, sade han att min hälsa var"ganska bra" för min ålder.

Jag var lite oroad över den kommentaren, och kunde inte låta bli att fråga honom, "Tror du att jag kan leva till jag kommer vara 80?"

Han frågade: "Röker du tobak eller dricker öl eller vin?"

"Åh nej, svarade jag. "Jag tar inte droger heller!"

Han frågade: "Äter du biffar och grillade revben?"

Jag sade, "Nej, min förre läkare sa att allt rött kött är väldigt ohälsosamt!"

"Lägger du ner mycket tid i solen, som att spela golf, segling, vandring eller cykling?

"Nej, det gör jag inte, sade jag.

Han frågade: "Spelar du, kör snabba bilar eller har mycket sex?"

"Nej, sade jag

Han såg på mig och sa, ....







Varför vill du ens bli 80?

Enligt PPM kommer jag se ut så här om jag blir 80.

0 kommentarer: