lördag 27 mars 2010

Mästarna i onödigt vetande

satt och fikade samtidigt som jag i fredags förmiddag. Jag satt ensam och njöt av en kaffe med bakelse och kunde inte undgå att höra dem. Jag fick veta att skylten på det nyöppnade Fritz Olsson var en kopia av den gamla då den inte rymdes på det nya huset. Jag fick veta att GPSen inte kunde hitta dessa män när de var inomhus i sitt hem utan bara visade att de fanns på det området. Jag fick veta att hitta.se hade en bild utanför kompisens hus som såg exakt ut som det alltid ser ut utanför, med kompisens bil parkerad...så man vet att man kommit rätt. Det är en bra uppfinning det där. För att inte tala om Google Earth som man kan ha i sin iphone...ett måste enligt gubbsen. Dessa gubbs satt och fikade på arbetstid och väntade till klockan skulle bli tio, så att de på arbetstid kunde gå in på Fritz Olsson, när de nyöppnade. De hade ju kontoret på fickan...med Google Earth och allt annat som kan vara bra att ha.

Google Earth

0 kommentarer: