måndag 7 februari 2011

Dyslexi Posten eller behov av glasögon?

Förra veckan kom det orange kuvertet med info om den kommande pensionen. När jag öppnade dörren såg jag att jag hade TVÅ kuvert! Vem har jag blivit sambo med? Givetvis skulle det andra kuvertet inte till mig utan till en annan kvinna i huset med ett efternamn som börjar på samma bokstav som mitt, men med förnamnet Lena. Till saken hör att det även idag ofta står lägenhetsnummer på breven...och då kan man se att kvinnan bor i lägenhet 1405 och jag bor i lägenhet 1204! Lite skillnad!

Säg att jag heter Pettersson i efternamn och jag får all post som skall till denna adress med namn som Pettersson, Persson, Petersen, Paulsson. Palmgren, Pihl....men herregud! Hur svårt ska det vara? Ok om jag var snäll en gång och delade ut posten som jag hittade i snön på gården...men jag vill förfan inte leka brevbärare varje dag.

Fotograf: lusi

0 kommentarer: