måndag 22 november 2010

En andra chans?

Jay Smith rökte hasch och åkte dit i ett drogtest. Man må tycka vad man vill om droger, återfall och andra chanser...men frågan är vad hade hänt om du åkte dit i morgon på ett drogtest på ditt jobb? Hade du fått en andra chans?

Jag vet faktiskt inte om jag fått det i mitt jobb. Troligtvis hade jag varit tvungen att sjukskriva mig direkt och påbörja en behandling i samråd med min chef, facket, företagshälsan, min läkare på vårdcentralen, försäkringskassan. I bästa fall hade jag fått komma tillbaka efter en behandling på lämpligt behandligshem...i sämsta hade jag blivit uppsagd på grund av mitt drogproblem. Jag tycker inte att jag skulle få jobba vidare om det var så att jag fortfarande hade droger i kroppen...trots att drogandet skett på min fritid...för jag tycker inte vi ska ha drogade förskollärare i våra förskolor.

Sen är ju frågan om inte Jay Smith hade en orättvis fördel i att han rökt hasch. Kan inte det ses som doping?

Bild från expressen.se

0 kommentarer: