tisdag 2 november 2010

Det är inte värre nu

utan jag har bara blivit räddare med åren. Jag tror att det var lika våldsamt ute när jag var ung som det är nu, det är bara det att jag inte var rädd då...eftersom inget skulle ju hända mig. Det är ju känt att man blir räddare och fegare med åren för att man inser att vissa saker faktiskt kan drabba en. Dagens ungdomar kan ju inte jämföra om det var bättre förr, för då levde de ju inte...och vårt minne grumlas ju med åren och vi vill gärna tro att det inte var så mycket våld. Men om jag tänker efter kan jag minnas ganska mycket fruktansvärda händelser från slutet av 70-talet då jag var tonåring. På den tiden stod det däremot ingenting om ungdomsvåldet i tidningarna....för det var liksom ingen av oss som hade intresse att meddela media om vad som hände.

0 kommentarer: