söndag 10 oktober 2010

Ny frisyr

har jag givetvis också skaffat mig i Stockholm! Jag gick till en av alla dessa frisörer i Vasastan för att klippa mig på en Drop-In tid. Vi kom fram till att det kanske var dags att även sätta i lite slingor...så jag bokade en tid dagen efter. Dagen efter kom jag tillbaka för att sätta i slingor. Vi kom fram till att det vore bäst att sätta i ljusbruna slingor som var lite mörkare än min egen hårfärg så behövde det inte bli någon ful utväxt. När hon satt i färgen i mitt hår tyckte hon att jag nog skulle behöva lite färg på mina vita ögonbryn. När jag fått färg på brynen behövde de ju plockas. Och när vi ändå höll på tyckte hon att vi nog skulle ta bort mustaschen. Mustaschen!!! Jag har väl ingen mustasch? Lite vita fjun på överläppen. Faktiskt lite fjun över hela ansiktet. Innan jag hann fundera vidare hade frissan tagit fram vit sytråd och var i full färd med att befria mig från min påstådda mustasch.

När jag var sköljd, fönad och stylad på alla sätt och vis var jag jättenöjd med resultatet och priset. Mycket billigare än hemma på min gata i stan.

Jag går nog tillbaka till henne för klipp och slingor...men mustaschen vill jag nog behålla. Jag behöver den. Det är kallt i Luleå på vintern och då behöver jag all min ansiktsbehåring.

0 kommentarer: