torsdag 21 oktober 2010

Ska man inte få sluta skämmas

över det man gjorde som ung någon gång? Varför fortsätter man att göra det? Klart att besluten du tog när du var i tonåren inte kan vara lika genomtänkta som de är idag. Klart att man gjort massor av saker man inte skulle göra idag med den livserfarenhet man har idag. Men hur trist liv hade man inte levt om man varit lika snusförnuftig från sandlådan som man är idag efter snart 50 år på denna jord. Jag har gjort massor av skittokiga saker som ung. De sakerna har ju gjort mitt liv ganska roligt och oförutsägbart. De människor som säger att de älskar mig säger att de gör det just för att jag är just den jag är. Lite busig, lite Pippi Långstrump, lite clown.  Jag vill inte ha något ogjort. Jag vill inte bli någon annan.

Jag läste i Aftonbladet att Christer Sandelin inte var glad över boken om Okej, med en bild från den tiden när han var ung och nyligt blivit känd som en av de i gruppen Freestyle. I artikeln uttalar sig Jörgen Holmstedt och är överraskad av Christer Sandelins reaktion.

Jag är så förvånad att Christer Sandelin inte kommit en millimeter i sin personliga utveckling sen dess.

Jag tänker också till en början som Jörgen och tycker att nog borde man komma vidare....till idag då jag fick klart för mig att en av de praktikanter som är på förskolan där jag arbetar har en pappa i min ålder som vuxit upp i Malmberget. Ingen jag kommer ihåg...men tänk om han kommer ihåg mig...vad har han att säga om mig? Jag blir lite orolig.

0 kommentarer: