söndag 14 juni 2009

När jag blev utlåst

Jag hade åkt till Luleå och lånade mammas och pappas lägenhet, då jag fortfarande bodde i Gällivare. På morgonen skulle jag gå ut och hämta in tidningen från lådan, som var utanför porten en trappa ner. Jag sprang ner i trosorna och hämtade tidningen. När jag öppnade ytterdörren hörde jag hur lägenhetsdörren blåste igen av luftdraget. Jag förstod inte allvaret förrän jag kom upp och insåg att jag var utlåst i bara trosorna i ett trapphus i februari. Jag ringde på hos grannen som inte var hemma. Hur skulle jag göra? Ingen telefon. Jag kunde ju inte springa till huset bredvid i bara trosorna. Jag gick ner till bottenplan och hittade en ishackare som man tar bort is från bron med. Jag tog den och bröt upp lägenhetsdörren! Gissa hur förbannade mina föräldrar var? Och jag som tyckte jag var kreativ! Det fanns ju ingen kofot. Jag fick hjälpa till att montera in en ny dörr. Den hade ett lås som man måste låsa med nyckel.

0 kommentarer: