måndag 23 augusti 2010

T-shirt som får folk att undra

Ama skrev i ett inlägg (för länge sedan) om en affär som heter kukuxumusu, i sin serie inlägg om affärer med bra namn. De tillverkar bland annat kläder och finns på olika platser i Spanien. Jag besökte deras affär i Barcelona och köpte en cool T-shirt.

På T-shirten finns ett tryck på Rödluvan som sparkar vargen på bolla...och så är det broderar kukuxumusu på den.

Denna T-shirt fick en gång en vikarie att nästan sätta frukosten i vrångstrupen på förskolan jag arbetar på. Jag såg på hennes blick att hon precis läst det broderade på T-shirten. Jag berättade för henne att företaget heter så och finns i Spanien och ska visst ha startats av någon från Baskien och att namnet inte betyder något snuskigt. Det är bara i Sverige namnet på företaget blir lite märkligt. Som Brad Pitt...

Jag tycker min T-shirt är jättecool och det finns många coola kläder och saker på deras hemsida. Gå gärna in och kolla HÄR.

0 kommentarer: