måndag 6 januari 2014

Men vad är det för speciellt med twitter...

...frågade kompisen...och varför har du inte Facebook?

Jag: Har du några kändisar som addat dig på Facebook?

Kompisen: Nej, vem skulle det vara? Jag känner väl inga kändisar.

Jag: Nej, det gör ju inte jag heller och ändå så kan jag följa kändisar eller bli följd av kändisar. Thats the difference!

Kompisen: Vilka kändisar följer dig då? Några internationella superstars?

Jag: Nej, några svenska kändisar.

Kompisen: Hur kända då?

Jag: De har varit på radio, TV och i tidningarna.

Kompisen: Men förfan...du har ju själv varit i TV. Kommer du inte ihåg att du var med på Nordnytt från Ulf Lundell-konserten på 80-talet. Längst fram, full som en kastrull i röd fuskpäls.

Jag: Glöm det! Vi skiter i den här diskussionen.

Kompisen: Förstår att du vill glömma den gången...HA HA HA

Jag: Förstår du nu varför jag inte vill ha Facebook?

Kompisen: HA HA HA... jag tror jag börjar förstå...HA HA HA...du kommer du ihåg den där gången när ni stal tältet dagen före midsommar...och

Jag: LA LA LA...jag hör inget.....


Jag i ett annat sammanhang. Här är jag Sop-Margot när Norrbottens Kuriren besökte förskolan i samband med att vi fick Grön Flagg.
Jag har grävt i tidningens arkiv. Hoppas Nordnytt inget har...

1 kommentarer:

Ama de casa sa...

HAHAHAHA!!! Undrar om man kan önska sig klipp från Nordnytt? :-D

God fortsättning till dig!
:-)