fredag 2 mars 2012

För sjuk för att bli lurad


I tidningen idag kan man läsa om människor i Luleå och Boden som blivit uppringda av en engelsktalande man som påstods ringa från Microsoft. Även jag blev uppringd av denna man igår.

Jag svarade mitt bland spyattacker och 39 graders feber. Jag hörde någon säga något på engelska och om Microsoft och kände att jag bara inte orkade förstå honom.

-I dont understand, säger jag.
Han börjar om med sitt dravel och jag säger på svenska:
-Men jag förstår ju inte vad du menar....jag är för sjuk. Hej då!

Då tänkte jag väl inte att det kunde vara en bedragare. Hade jag varit frisk hade jag ju förstått på en gång att det var något lurt. Det har man ju hört och läst om så många gånger genom åren att det bara är bedragare som ringer till en...de andra kommunicerar via sin hemsida....ja typ banken och Microsoft. Vill man ha hjälp får man ringa själv.

Och ja jag är sjuk igen. Efter 4 veckors förkylning tyckte jag att jag kunde ta en vinterkräksjuka också. 

Illustration: iprole 

9 kommentarer:

Hörni sa...

Nää, är du sjuk IGEN, fy vad jobbigt! Och vilken fräck bedragare, bra att du slängde på luren. Stackars alla som blir lurade, man känner sig nog ganska dum att ha gått på något sånt, men det är kanske lätt gjort om man tror gott om andra.
Krya på dig!

Hörni sa...

Sv: Det är farfar på bilden. Han ser ut så där. ;)

Man kunde välja att knappa in sitt telnr så ringde de upp, så det gjorde jag. Det var ju bra. Det kan de får cred för. Fast inte i min blogg. ;)

Tack! Hahaha, ja just det, Johannes var det ja. :)

Väskan är ju av skinn och det är så lätt att torka av, så, nej tyvärr, det hjälpte inte. :D

Ama de casa sa...

Stackare... Kräksjukan måste vara den värsta av åkommor. Fy bubblan!
Krya på dig!

Thakock sa...

Inte sjuk! vad tråkigt! =(



sv:Bara den gråa färgen. Har endast svart denne ggn. =)

6 st har jag =) En kvar innan jag känner mej färdig =)

Znogge sa...

Nej, inte maginfluensa! Finns inte mycket värre...

Krya på dig!

Diana sa...

Ibland är det underbart att jobba på dagis va? ;)
Krya på dig!

Krönikören sa...

Stackare, sjuk igen. Kräksjuka är värst.

Jag vet flera som har blivit uppringda av folk som utger sin ringa från Microsoft. Bara att lägga på.

Herta sa...

Men Hua. Verkar rejält synd omn Dej.

Pia sa...

Nä, fy.. fick du vinterkräksjukan också???
Fy tusan för de där bedragarna.. man blir så less på sånt!
Kram på dig!