söndag 26 juli 2009

Sex var roligare förr?

Jag läste på Irongirls blogg om att sex säljer. Och det gör det ju. I allra högsta grad.
Jag kan ibland tycka att det är för mycket om sex i tidningar, tv, radio, filmer, bloggar mm. Det måste vara trist att vara ungdom idag. Man är redan mätt på sex i 15 års ålder. När jag var i den åldern pratade vi ju också om sex mest hela tiden...men det var ju ingen som visste något, det var spännande, outforskat, lite hemligt. Vi läste om det i tjejtidningar och pojkarna i porrtidningar, och fick veta lite på sexualundervisningen på biologin i nian. Många tyckte ju att det var en hemsk tid då vi flickor och pojkar var oupplysta och blev besvikna för att vi trott på vad tidningarna skrev om hur sex skulle vara. Jag tror dagens ungdomar har en helt annan press på sig med krav på orgasmer och rakade underliv som porrfilmer och Aftonbladet ger oss, och blir nog lika besvikna om inte mer än vad vi blev. Själv tar jag det lugnt nuförtiden och bryr mig inte vad tidningarna skriver. Jag vet att sex är något mellan mig och min man och hur vi gör det ska alla andra skita i.

Fotograf: George Bosela

0 kommentarer: