torsdag 2 juli 2009

Pappa rockar lös

Min pappa tyckte hemskt mycket om att spexa och var lite av en clown. Det var ju oftast roligt för mig och mina vänner, men ibland så tyckte jag det blev lite för mycket av det. Helst när jag var i tonåren då jag lätt tyckte att allt föräldrarna gjorde var pinsamt. Då tyckte min pappa det var extra roligt att spexa med mig och mina vänner. En gång när en av mina nya vänner skulle hälsa på för första gången så hann hon inte mer än in i hallen så drabbades hon av min pappa. Pappa tog tag i henne sjöng och svängde runt i en dans, typ vals, med henne. Sedan bytte han till en tango för att avsluta med lite shake och rock’n’roll. -Pappa det här är Lena! -Lena det här är in pappa! Tror hon var lite chockad i början, men sen lärde hon känna min pappa och insåg att han inte var sån jämnt.

Fotograf: Sonja Mildner

0 kommentarer: