onsdag 8 juli 2009

Organdonation

Jag har anmält mig till donationsregistret redan 1987 för att donera mina organ vid min död. Jag och mina föräldrar har diskuterat det flera gånger. Min pappa var helt emot donation av organ. Han menade att han behövde alla sina organ när han gick över till den andra sidan, annars skulle han inte vara hel i sitt nästa liv.

-Men pappa så kan det väl inte fungera, säger jag. -Tänk på de stackare som dör i olyckor och blir helt lemlästade...hur blir det för de i sitt nästa liv?

-Ja men de kunde inte välja, säger min pappa. -Jag väljer att ha kvar mina organ!

-Ok, säger jag, men jag tänker då donera.

Tänk om det är så som min pappa säger! Hur blir det då för Michael Jackson som begravs utan hjärna (som det stod i Aftonbladet igår)?

Fotograf: scol22's

0 kommentarer: