söndag 22 maj 2011

Flygstopp över Europa igen?

Läser att det är dags för ett nytt vulkanutbrott på Island igen. Denna gång är det den aktiva vulkanen Grimsvötn som fått ett utbrott. Än så länge är det bara luftrummet över Island som stängts...men vi kommer ju ihåg hur det blev sist. Jag tror nog jag bokar tågbiljett till Stockholm i sommar för säkerhets skull...fast sovvagn med endast damer och nederslaf för säkerhetsskull. 

På tal om Island så måste jag säga att trummisen i bandet Sjonni's Friends, som var med i Eurovisionsfestivalen, inte såg alltför dum ut. Kanske skulle åka dit istället för att åka till Gotland i sommar...ö som ö...fast då var det ju det där med askmolnet.

15 kommentarer:

Herta sa...

och här var vi just i tid för att boka en flygresa. Hur skall jag göra nu?

Sune...the girl sa...

Förhoppningsvis är det lugnt innan du ska iväg..fast för att vara på den säkra sidan så åk till Gotland ;)

Svar: Jaa vi smsar inget annan än hur mycket vi längtar. Det är mindre än 11 dagar kvar nu :D Underbart ska det bli.

Myaraq sa...

nu får väl den där jäkla ön ändå ta och ge sig, va?

Diana sa...

Dumma Island, kan de inte korka igen de där vulkanerna? ;)

Hörni sa...

Jamen fy vad jobbigt med ett askmoln igen. Och ännu värre än det senaste verkar det vara också.

Znogge sa...

Askomolnet hinner lägga sig om du inte ska åka i dagarna...

Britt sa...

Znogge: Åker först i slutet av juli till Stockholm och fortsätter till Gotland...men vem vet hur dessa askmoln rör sig i atmosfären. Det förra höll väl flygtrafiken haltande i en månad?

Svorskan sa...

Ja, satsa på tåget och det är mer spännande också! ;)
Sv: Alta är långt norrut, den ön jag la ut bild från är nästan mitt i Norge, men låååångt västerut. Tror det ligger längst väst av allt beboeligt i Norge. Men lite samma natur tror jag det är.

ansepanse sa...

mm, fast då är det förstås det där med aksmolnet
Sv: mm, det är fina minnen att ha
kramar

Stattinskan sa...

Jag undrar egentligen hur det är med lunghälsan på Island. Kan ju inte vara hälsosamt att finnas i närheten av det där molnet?
Gomorron

Anonym sa...

Jag tror naturen är lite arg just nu. Med all rätt, kanske...
:-)

Ama de casa sa...

sv: Jag kör också ta-med-regnkläder-för-att-få-sol-tricket :-)

Jag håller med. Tårtan kan vara det värsta barnprogram som någonsin gjorts...
:-)

Anonym sa...

Nu är blogger dum igen. OpenID funkar inte utan den tvingar en att ta googlekontot...

Anonym sa...

Eller så var det jag som var dum :-D

Krönikören sa...

Ja, snälla, åk tåg! Det blir så mycket roligare för allmänheten. Nederslaf är inga garantier för stjärnsmällar i pannan och högljudda pruttar.