måndag 6 juli 2009

Den tunisiska polisen hämtade min danskavaljer

Jag var på semester med tre andra tjejer till Sousse, Tunisien. Vi skulle vara där i tre veckor och det var varmt och härligt. Vi lärde känna några grabbar som bodde i samhället och umgicks med dem på stranden och på kvällarna då vi gick ut på disco tillsammans. En kväll var vi ute och dansade på ett disco i ett av hotellen i Sousse. Jag stod och dansade med en av grabbarna, i gänget vi umgicks med, när polisen kom. De började prata med killen och sedan tog de med honom! Jag följde med och ville veta varför de tog honom. -It's nothing that consernes you, sa den ena polisen. Och jag fick nöja mig med det. Dagen efter fick jag höra att polisen hämtat honom därför att någon anmält killen för att ha våldfört sig på mig! Och det skulle inte angå mig?

Fotograf: Robert Parzychowski

0 kommentarer: