onsdag 1 juli 2009

När jag följde med hem på te

Jag hade varit på Stadspuben och var på väg hem en lördagnatt klockan 3.00 när de stängde. Jag stod vid trappan och tvekade eftersom regnet öste ner. Jag hade med mig ett paraply men insåg att jag skulle bli rejält blöt om byxben och skor. Då kom en ganska snygg, brunbränd kille fram till mig och sa att han bor i närheten och undrade om jag ville följa med på te. Ok, tänkte jag, hem på te ;-) Det vet man ju vad det betyder. Men han var trevlig och snygg och jag tänkte att va fan det kan jag väl göra. Vi sprang i regnet tvärs över gatan, och där bodde han, vid teatern, inte alls långt från Stadspuben. Det var verkligen nära. Vi gick upp till hans lägenhet som var liten och mysig med fin utsikt över Norra Hamnen. Vi satte oss i köket och han började koka te och gjorde mackor åt oss och sen satt vi och pratade om ditt och datt hela natten till klockan var 6.00 på morgonen och det var dags för mig att gå hem. Lite besviken var jag nog. Jag tror nog att jag väntat mig mer än te.

Fotograf: sanja gjenero

0 kommentarer: